Виховна робота




«Про стан роботи
 з національно-патріотичного виховання в школі»


       Останнім часом ми переживаємо доленосні події – Революція Гідності, жертовний подвиг Героїв Небесної Сотні, збройне протистояння на сході країни. Вони чітко засвідчили життєву необхідність щодо активізації  національно-патріотичного та військово-патріотичного виховання дітей та молоді, що є питанням національної безпеки.
    Саме виховання національних почуттів і патріотизму (за допомогою відповідних заходів, історичної освіти, святкування визначних дат, популяризації національних міфів та символів; участі в різноманітних громадських акціях патріотичного змісту) є одним з основних засобів консолідації української політичної нації.
    Слід чітко зазначити, що патріотичне виховання повинно бути націоцентричним, тобто воно спрямоване на формування любові до української нації, до власної історії, традицій, мови, віри, вітчизняної культури.
    Події, що відбуваються в Україні, беззаперечно засвідчують – найгостріше постає сьогодні питання, пов’язане з вихованням патріотизму та формуванням національної свідомості молодого покоління.
     Патріотичне виховання дітей на кращих зразках історії рідного народу, його досвіду, традицій, освіти й культури, вищих християнських ідеалів, є сьогодні головним пріоритетом виховної роботи школи, діяльність якої регламентується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцією національно-патріотичного виховання молоді, Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
      Ідеї патріотизму педагоги школи намагаються зробити наскрізними в системі шкільного життя, тому активно залучають дітей до участі в різноманітних заходах, присвячених відзначенню державних та традиційних свят.
    Національно-патріотичне виховання охоплює всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяє формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистих якостей, що притаманні громадянину України.
     Національно-патріотичне виховання учнів  здійснюється комплексно - через навчальний процес, позакласну виховну роботу, функціонування органів учнівського самоврядування  і носить послідовний характер. 
Мета національно-патріотичного виховання - виховання свідомого, компетентного й відповідального громадянина, який є соціально активною особистістю.
   Напрямками роботи школи з національно-патріотичного виховання є:
−    формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
−    формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
−    збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
  виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
−  формування національної  свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
−  виховання правової культури особистості;
− формування  й  розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
−  формування в  учнів потреби до праці  як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та  духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
    Виховна робота  проводиться відповідно до плану роботи школи,  Виховної програми, планів роботи ЗДВР, педагога-організатора, класних керівників, учнівського парламенту, методичного об’єднання класних керівників.
    На серпневому засіданні ШМО класних керівників  було грунтовно опрацьовано методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України з організації патріотичного виховання дітей та учнівської молоді у 2015/2016 навчальному році  відповідно до Конвенції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
    Працюючи над реалізацією Концепції національно-патріотичного виховання, педагоги школи  всю навчально-виховну роботу спрямовують на виховання свідомого громадянина, патріота України.
Так, чільне місце в приміщенні школи і кожного кабінету займають обладнані куточки державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України – Гербом, Прапором, Гімном. Класними керівниками під час проведення годин спілкування, тематичних заходів виховується повага до державної символіки.
    Патріотичне виховання школярів органічно поєднується з усією навчально-виховною роботою, важливим завданням якої є правдиве й глибоке розкриття героїчного минулого нашої держави, виховання учнівської молоді на бойових традиціях старшого покоління й підготовка її до захисту своєї Батьківщини.  
      Важливим напрямком роботи з патріотичного виховання є залучення учнів до волонтерської благодійної діяльності. А реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи – моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, інших військових формувань; допомога родинам,  учням, чиї батьки воюють на сході України. Ведеться тісна співпраця з такими родинами і як підсумок – участь лідерів школи у конкурсі «Кіно і школа» з відеороликом «Наші герої – це ми» (дипломанти обласного конкурсу).
    Традиційними у школі є  такі заходи:
  • Державні символи України
  • Україна – понад усе! (проект, відеоролик)
  • Участь в експедиції «Моя Батьківщина – Україна»
  • Створення УПА
  • Вшанування героїв Революції Гідності та Свободи
  • Тематичні виховні заходи до Міжнародного дня пам’яті Голокосту «Україна пам’ятає» 
  • Написання листа учасникам АТО
  • Благодійні акції «Спільними зусиллями»
  • Дні українського козацтва. Козацькі забави
  • День Збройних Сил України
  • День української мови та писемності, Міжнародний день рідної мови
  • Акція «Запали свічку» (Дні пам’яті жертв голодомору)
  • Уроки мужності «Шляхами мужності і слави»
  • « Діти єднають Україну» (до Дня соборності України)
  • Тематична лінійка щодо відзначення Дня пам’яті Героїв Крут.
  • Шкільна лінійка: «Сучасні герої України»  до Дня вшанування пам’яті Небесної Сотні
  • Вшанування Т.Г.Шевченка, Л.Українки
  • Акції пам’яті до Дня перемоги (виготовлення маку)
  • Флеш-моб «Вишиванка – наш генетичний код»
  • Зустрічі  з учасниками Революції Гідності,  АТО.
  • Патріотично-спортивна гра -  «Джура».
  • Книжкові виставки на патріотичну тематику.
  • Виставки дитячих робіт на тему : «Війна очима дітей».
  • Волонтерські дії учнів
  • Догляд за пам'ятниками  та могилами.
  • Свято Героїв
  • День народження Державного Прапора України.
  • День Незалежності
  • Традиційні християнські свята (свято Миколая, Різдво, Великдень)
  • Поповнення музею народознавства новими експонатами.
       Виховна робота  з учнями школи  спрямована на виховання   національної свідомості, почуття патріотизму,  формування культури поведінки, кращих моральних якостей на основі засвоєння національних та загальнолюдських цінностей, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей учнів, забезпечення умов для їхньої життєтворчості  та самореалізації, а також виховання колективізму, самостійності..
   На сучасному етапі маємо виховати у молоді пріоритет загальнолюдських цінностей у духовному розвитку особистості на національному підґрунті, допомогти оволодіти теоретичним характером знань та переконань в усіх галузях науки, моралі, мистецтва, релігії, усвідомлено вибирати свої соціальні переконання. Патріотизм – це не лише велика любов, але й високий обов’язок. Кожного педагога. Кожного учня.
     Підсумовуючи, слід зазначити, що національно-патріотичне виховання учнів здійснюється цілеспрямовано і системно. Виховний процес реалізується в контексті  «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів ЗНЗ України» та Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
     Враховуючи вищезазначене,  педагогам  доцільно добирати та поєднувати різноманітні методи і форми патріотичного виховання, уникати формалізму й одноманітності, насичувати їх патріотичними емоціями та переживаннями, активно використовувати приклади мужності й звитяги захисників України як з історичного минулого, так і нинішніх воїнів-героїв, які боронять нашу державу.
    Отже, ми добре розуміємо, що молоді люди, яких сьогодні виховуємо, – активна сила політичних змін і залежно від того, які цінності вони вносять у ці зміни, яку культуру впроваджують, з якими знаннями й перспективними планами йдуть у життя, багато в чому буде залежати майбутнє суспільства
    Слід створити банк даних з досвіду роботи класних керівників з національно-патріотичного виховання, видати методичний посібник із розробками сценаріїв свят  та годин спілкування з даної тематики. На сайті школи створити сторінку «Національно-патріотичне виховання».
   

  







Немає коментарів:

Дописати коментар